Monday, August 15, 2011 | By: Asyikin Ahmad

Persiapan: Wedding Planner

Seminggu yang lepas, aku dan Mr Fiance pulang ke kampungnya untuk berbincang dengan wedding planner masing2 berkenaan hal majlis kami. Kami masing2 nak adakan majlis yang kecil dan sederhana sahaja untuk sedara mara dan rakan2 terdekat. Bukan apa, biar kecil asalkan meriah. Sambil tu, boleh juga jimat belanja.

Antara yang dibincangkan adalah berkenaan tema/warna, pelamin, baju persandingan, solekan, bilik tidur, khemah dan meja makan beradab. Selepas raya nanti mungkin nak ubah beberapa perkara yang berkaitan sebab keluarga Hairy perlu berbincang dengan sedara maranya di Pendang dahulu tentang majlis yang bakal berlangsung di sebelah pihaknya.

Untuk majlis aku, baju persandingan ditempah baru kerana lebih sesuai dengan tubuh dan ketinggian aku, pelamin, solekan serta bilik tidur juga telah dibincangkan. Catering akan dibincangkan oleh kedua ibu bapaku kelak bila mereka balik kampung lepas Raya nanti.

Untuk hantaran, adik Hairy volunteer nak gubahkan hantaran untuk pihak perempuan. Kami just provide bekas dan segala barang yang berkaitan je. Untuk hantaran pihak lelaki, rasanya mungkin aku buat sendiri kot. Teringin juga rasanya nak gubah sendiri sambil2 belajar. Aku nak mulakan sekarang sebab taknak stress ngan benda2 mcm ni. In case kalau ianya tak jadi seperti yang dihajati, aku masih ada masa untuk perbetulkan atau hantar ke kedai je..

Rasanya tu jelah yang nak diupdate tentang wedding planner kami. Perbincangan da diadakan..so just tunggu dan lihat jelah final product nya kelak..

Adios..

0 comments:

Post a Comment